Fri frakt från 499:- / 50 dagars öppet köp

Köpvillkor


Villkor & Information 

Dessa villkor är skrivna som en trygghet för dig som konsument och är rekommenderat att ta del av innan du genomför köp hos oss på Equinity AB. 

Genomförda köp på hemsidan förbinder dig till dessa villkor. 

 

Equinity kan inte hållas ansvariga för utomstående omständigheter som vi ej råder över. Vi följer enligt svensk lag Distans och hemförsäljningslagen (2005:59). 

Priser 

Samtliga priser på hemsidan är i svenska kronor, Euro eller USD beroende på vilken valuta du väljer. I samtliga priser ingår moms (25%) inom Sverige. 

Beställningar inom EU inkluderar gällande importskatter och tullavgifter i försäljningspriset. Om en beställning görs från ett land utanför EU, är priserna Exklusive moms. Varor som skickas till länder utanför EU kan medföra moms och tullavgifter när de når mottagarens land. Mottagaren ansvarar i dessa fall för avgifterna. Momsen kommer att baseras på ditt totala ordervärde, oavsett om din beställning omfattas av en kampanj. Det bör noteras att Equinity AB inte har några kontroller över dessa avgifter och inte kan förutse exakta beloppet för respektive land. 

Om du har frågot gällande moms eller tullavgifter, kontakta Tullverket för vidare information 

 

Vi har inget minsta ordervärde eller krav på minsta antal produkter vid en beställning. Detta för att du som konsument ska kunna välja fritt bland vårt sortiment. Vi reserverar oss för eventuella prisjusteringar, förändringar i lager och uppenbara skrivfel som kan råda på hemsidan.  

 

Betalning 

Vi erbjuder Klarna och Stripe som betalningsmetod. 

 

Konsument under 18år kräver vi ett godkännande av målsman för att genomföra köpet. 

 

Vid specialbeställningar eller överenskommelse där direktfakturering fårn Equinity AB och betalning ej mottagits innan förfallodatum debiteras en dröjsmålsränta med referensränta +9,00% samt eventuell påminnelseavgift. 

 

Leverans och frakt 

Vi använder oss av DHL och postnord inom sverige som fraktbolag. Vi väljer fraktbolag beroende på vad som passar bäst för din order. 

 

För aviseringar av ditt paket använder vi oss av det mobiltelefonnummer och mailadress du angett vid köp. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar i samband med genomfört köp. Kolla noggrant igenom dina kontaktuppgifter för att mottaga avesinger korrekt. 

 

I samband med din beställning dyker aktuellt pris upp efter du valt land. 

 

Leveranstid 

Ordrar som inkommit innan kl. 12.00 på vardagar har vi för avsikt att skicka samma dag och når vid de flesta fall dig inom 1-2 arbetsdagar. 

Leveranstid varierar mellan 1-3 arbetsdagar med reservation för eventuella förseningar vid kampanjer och högtider. 

 

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar av produkter. Vid slutförsäljning kontaktar vi dig på angivet kontaktsätt för att hitta en lösning för att du ska känna dig nöjd. Vid slutförsäljning annulleras varan från din order och återbetalning sker till kunden. Vid Limited Edition ( innebär att varan inte kommer finnas i vårt sortiment då det är en begränsad upplaga) produkter vill vi uppmärksamma att ’’först till kvarn’’ principen gäller. 

 

Byten och returer 

Observera att öppet köp och bytesrätt gäller ej produkter på rea.  

 

Ångerrätt 

Vid köp på vår hemsida gäller alltid 30 dagars ångerrätt enligt konsumentskyddslagstiftningen. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela oss på Equinity AB inom 30 dagar från det att du eller ditt ombud tagit emot den beställda varan (ångerfristen). 

Ångerrätt gäller inte på personligt designade med personlig prägel. 

 

Om du vill ångra ditt köp innan ångerfristen löpt ut måste du inom 30 dagar från att du mottagit ditt paket posta returen till oss. 

 

Vid utnyttjande av ångerrätten eller öppet köp står du som kund för returfrakten. 


Skicka returer till :

Adress: Hjelmskyl 

Postkod: 64263 Mellösa

Land : Sverige

[email protected]

 

När vi mottagit och godkänt din retur så återbetalar vi dig för produkten/produkterna. Fraktkostnaden i samband med köpet kvarstår. 

 

Returnerade produkter återlämnas i oförändrat och oanvänt skick. Med detta menas att produkten ska vara i samma skicka och packad som vid leverans, så som etiketter och skyddsplats osv, för att godkännas. 

 

Vid skadade returer, förlorade etiketter, smuts, skada, hår eller skyddsplats har Equinity AB rätt att ta ut värdeminsknings ersättning i enlighet med skadan, upp till 100% av varans värde om den inte anses vara i säljbart skick. 

Återbetalning sker för varan minus värdeavdraget enligt lag. 

 

Återbetalning sker när vi mottagit, kontrollerat och godkänt varans tillstånd. 

 

Reklamation 

Equinity AB förbehåller sig rätten att neka reklamationer om vi anser att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer Equinity AB riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se www.arn.se. www.konsumentverket.se  

 

Byte 

Vi hanterar inte direkta byten på vårt lager. Vid önskemål om byte gör ett återköp på produkten/produkterna enligt ångerrätten och lägg därefter en helt ny beställning på vår hemsida. När vi mottagit och godkänt din retur så sker återbetalning. 

 

Tänk på att läder är ett levande material som innebär att det alltid har mer eller mindre struktur i sitt utseende. Dessa skillnader anses ej som en defekt och därmed inte skäl till byte eller reklamation.  

 

Outlösta paket 

För paket som inte hämtas ut och går i retur hanteras som returer. 

 

Begagnade köp 

Har du köpt begagnade Equinity-produkter av en annan privatperson gäller ej byten eller reklamationer. 

 

Övrigt 

Equinity AB är ej ansvariga för eventuella olyckor eller liknande som kan uppstå när produkter från oss använts. 

 

Observera att produktbilderna på hemsidan kan visa produkter som är extrautrustade. Det är alltid artikeltexten som beskriver den aktuella varan. Observera också att den upplevda färgen på skärmen kan skilja sig från den faktiska produkten beroende på vilka inställningar du har på din skärm. 

 

Kampanjerbjudanden och rabattkoder kan inte lösas in i efterhand på redan placerade orders. Kampanjer gäller endast på nya beställningar lagda under kampanjtiden. 

Force Majeure 

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken inte skäligen kunnat förutses, som påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida och som gör att vi inte kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall sådan händelse utgöra grund för att Equinity AB befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal. 

 

Personuppgifter 

Vi sparar följande persondata om våra kunder: 

 

Kunder: Förnamn, efternamn, företag/orginasition, E-post, person-/org.nr, momsnummer, adress, postnummer, ort, land och telefonnummer 

 

Beställningar: Ip-adress, E-post, person-/org.nr, momsnummer, adress, företag, namn, efternamn, postnummer, ort och telefon 

 

Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter